Wat een weekend!

Van donderdagmiddag 6 okt t/m maandag 10 oktober had ik vrij, omdat m'n host family die dagen op vakantie ging. Dat was toevallig net de dag nadat Deborah haar jaar erop zat, en haar reismaand begon. 2 weken daarvoor hadden we dus even een trip voor die dagen gepland. Super bizar idee natuurlijk dat wij dit nu 2 weken vooruit gepland hebben, terwijl je dat vanuit Nederland maanden van tevoren plant. We gingen naar Monument Valley (UT), Bryce Canyon (UT) en Grand Canyon (AZ).

We vlogen op vrijdagochtend om 6 uur van Oakland naar Phoenix en hadden op Phoenix airport een auto gehuurd. Groot voordeel van de vroege vlucht was dat we vrijdag de hele dag hadden, we landden namelijk al om 8 uur. We hadden die dag ook wel nodig want het was 5 uur rijden naar Monument Valley. Dat ligt op de grens van Arizona en Utah (maar in Utah) en wat was het mooi!! Onderweg waren de uitzichten overigens ook continu mooi, grappig hoe snel je daaraan gewend raakt. De omgeving was spectaculair maar we vonden het eigenlijk al bijna normaal omdat de parken waar we heen gingen nóg bijzonderder waren. Monument Valley was eigenlijk maar 1 plek met uitzicht, maar we zijn er toch best lang geweest, om foto's te maken haha! 'S avonds sliepen we in Page in een prima motel. Helaas helaas troffen we de volgende ochtend aan het ontbijt daar een hele groep Nederlanders. Zodra we hun hoorden hebben we dus niet meer met elkaar gepraat zodat zij niet doorhadden dat wij ook Nederlands waren hahaha. Het waren ook nog echt gewoon domme mensen. Bij binnenkomst zeiden ze 'nou zeg, het is wel echt precíes hetzelfde ontbijt als gisterochtend' gek hè in een cheap motel. En als ze een beetje zouden doorrijden zouden ze wel een uurtje eerder op hun bestemming kunnen zijn, het maakte immers niet uit of je op een 45mph weg 50 of 70 rijdt, je rijdt toch te hard... Wij zaten ons dus enorm op te vreten tijdens het ontbijt.

Na een stop bij de Safeway konden we door naar Bryce Canyon, volgens Deborah het mooiste park (wat zij gezien had). Ik sluit me daar voorlopig helemaal bij aan! Bryce was zo onwijs mooi. Rood/oranje kloven waar je ook tussen kon lopen. Onwerkelijk mooi gewoon. Ik heb me dit weekend wel regelmatig gerealiseerd hoeveel geluk ik heb dat ik in een vrij weekend zulke dingen kan doen! Best een goed leven heb ik :-). Na Bryce sliepen we in Panguitch. Een stadje wat volgens mij alleen maar bestaat doordat Bryce zo dichtbij is. Ik was er trouwens al snel achter gekomen dat ik niet goed ingepakt had. In Phoenix was het namelijk ongeveer 35 graden, Monument Valley ongeveer 20, maar in Panguitch de volgende ochtend was het 33, Fahrenheit!!! Daar liep ik dan in m'n korte broek. En 3 keer raden wie er achter ons zaten bij het ontbijt. NEDERLANDERS. Konden we weer niet normaal praten.. Dit keer waren het geloof ik een tokkie moeder en dochter die klonken alsof ze allebei al sinds de luiers een pakje per dag roken.

Gelukkig was het toen we bij Grand Canyon aankwamen genoeg opgewarmd om niet om te hoeven kleden. De wegen richting de parken zijn ook wel bijzonder. Ze zijn eindeloos lang en er gaat meestal maar 1 baan de ene kant op en 1 baan de andere kant op (met alleen een lijn ertussen). Dat was af en toe wel eng, want soms gingen ze elkaar dus inhalen terwijl je hun tegemoet reed.. Maar qua rijden is alles super goed gegaan gelukkig! Verder is het namelijk extreem makkelijk op die lange wegen, het is echt telkens 50 mijl rechtdoor, dan een afslag en dan nog 80 rechtdoor haha. Grand Canyon was indrukwekkend (natuurlijk). Het is zoo groot, onwerkelijk dat zoiets bestaat. We zijn daar bij het eerste view point een stuk naar beneden gelopen waardoor we echt aan de rand stonden. We konden trouwens niet naar beneden vallen ofzo hoor mam & pap haha. Maar dat was toch net even wat leuker dan achter het hek helemaal bovenaan. We zijn nog bij een aantal andere view pointe gestopt, maar hebben daar verder niet gehiked of iets. Ik ben wel blij dat we niet het hele weekend naar Grand Canyon geweest zijn, die paar uur was wat mij betreft wel genoeg. Want hoe mooi het ook is, het is overal wel ongeveer hetzelfde.

Qua planning was het echt perfect. Ik heb het idee dat we alles goed gezien hebben, zonder dat we van 's ochtends vroeg tot heel laat op stap waren. Maandag hadden we niet echt iets gepland, maar we kwamen onderweg naar het vliegveld langs Sedona, wat één van de mooiste steden van het land schijnt te zijn (qua natuur). Het was inderdaad erg mooi, maar we hadden geen tijd voor een hike dus we zijn er alleen maar doorheen gereden. Het was dus echt een super leuk en bijzonder weekend. En als je Grand Canyon op de planning hebt staan mag je Monument Valley en Bryce Canyon echt niet overslaan!

Reacties

Reacties

fransje

ooo wat een fijn verhaal weer Fieni. Geweldig. Wat een drama die Hollanders trouwens en wat heerlijk dat je dan gewoon samen net kan doen of je amerikaan bent. En ze toch afluisteren. Tot gauw op 't scherm xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active