San Francisco en Alamere Falls

Nou, zaterdag 10 september, ruim een maand nadat ik hier aankwam ging ik dan ein-de-lijk naar San Francisco (hier ook wel 'the city' genoemd). Ik ging met Wieke en Deborah zou later ook die kant op komen. Het schijnt echt geen doen te zijn om met de auto daarheen te gaan, dus gingen we met de BART train (bay area rail transportation ofzo). Je zou denken dat dat wel goed geregeld is aangezien zoveel mensen het gebruiken, maar niets is minder waar. Het ticketsysteem enzo is op zich prima, maar de trein zelf is zoo ouderwets. Hij maakt onwijs veel lawaai en voelt erg instabiel haha. Maar ja, dan zijn wij Nederlanders natuurlijk wel weer verwend met onze metro enzo. Rond12:30kwamen we aan, midden in het centrum. We gingen eerst even naar Starbucks, wat met onze namen nogal ingewikkeld kan zijn. Wieke gebruikt daarom meestal Shirley (hahahaha) als starbucks naam en het eerste wat in mij opkwam was Stacy. Dus Shirley en Stacy it was. Daar hebben we veel om gelachen, en we wilden de volgende keer als we met z'n drieën waren Hope, Destiny & Faith gebruiken hahaha.
Daarna liepen we richting Pier 39. We zijn nog even door de Ferry building gelopen, waar allemaal van die delicatesse achtige winkeltjes zaten, dus het rook daar super lekker. Daarna hield het wel op met de lekkere geur want die pieren stonken echt enorm haha. Het was echt zo leuk, zo toeristisch als het wordt, maar onwijs leuk. De winkeltjes waar we allemaal langskwamen, de zeeleeuwen waren goed vertegenwoordigt en de golden gate bridge in de mist in de verte. Er schijnen allemaal mensen daar te zijn die er altijd zijn. We liepen bijvoorbeeld langs 'bushman' die zich verstopt achter takken en dan mensen laat schrikken. We gingen ook naar the mechanical museum. Daar hadden ze allemaal super oude flipperkasten en andere arcade machines. En alles werkte nog! Heb grandma m'n fortune laten vertellen, ik kreeg toen ook echt een kaartje met de voorspelling erop. Sloeg nergens op natuurlijk, maar toch ook weer een leuk souvenir! Na lunch bij Chipotle gingen we naar een super grote mall, met alleen al een Nordstrom van 4 verdiepingen oid. Helaas was ik m'n zonnebril vergeten, en aangezien ik sowieso toe was aan nieuwe ben ik na iets van 4 zonnebrillenwinkels toch echt bezweken. Toen we daarna over straat liepen werd er midden op straat een soort vuurwerkbom afgestoken. Dat was wel bizar want iedereen schrok natuurlijk en echt iedereen op de stoep stond zeker 5 seconden gewoon helemaal stil. Onbewust hadden we de link naar terrorisme toch wel heel snel gelegd, maar het was gelukkig niks. We zijn toen nog langs de allereerste cable car lijn ofzo gelopen, waar de car handmatig wordt omgedraaid om de andere kant weer op te gaan. We hebben echt heel veel bijzondere types gezien, een man met een bord met 'jesus loves you' (die er blijkbaar ook altijd staat), iemand die dingen probeerde te verkopen met levensechte knuffelgeiten (we dachten eerst dat ie echt was) maar het gekste was wel dat er bij de Apple store al iemand z'n kampje had opgezet. Wij waren er op zaterdag, en komende vrijdag komt de iPhone 7 uit en hij stond al te wachten, met slaapzak en al.
Al met al is het toch bijna 1,5 uur reizen naar San Francisco, maar dat is het heel erg waard! Volgende keer is het hopelijk wat minder bewolkt en hoop ik naar de golden gate bridge te gaan.
Op zondag hadden we een hike naar de Alamere Falls (in Point Reyes National seashore) gepland, één van de twee watervallen in Californië die direct de zee in gaat. Het was een 8-mijl (in totaal) hike maar we hadden besloten dat we dat het wel waard vonden. Nou, het was inderdaad bijzonder om te zien, maar ik zou het niet nog een keer doen. Het was een roteind lopen, maar daarbij kwam ook nog een stuk moeilijk klimmen op het eind. En het kon natuurlijk niet tippen aan de Vernal Falls van vorige week. Maar mooi was het wel! De terugweg gingen we voor m'n gevoel echt 2 keer zo snel omdat we allemaal snel terug wilden zijn (we waren moe en hadden honger haha) en hebben heel de terugweg over lekker eten gepraat, dus dat was een goede motivatie om snel door te lopen, zodat we snel konden eten.
Ik was maandag weer echt super moe van het weekend, maar de afgelopen weekenden waren wel precies zoals ik me, voordat ik hier was, had voorgesteld (en gehoopt had) m'n weekenden door te brengen. Oh en we gaan binnenkort waarschijnlijk naar de Bridget Jones' Baby in de drive-in bioscoop!

Reacties

Reacties

fransje

Hey Steess, klinkt weer goed allemaal! Ik word zó vrolijk van je verhalen! Hope, Destiny en Faith is er weer zo een waar ik dagen van loop te grinniken. Dada!

Coco

Wat een gezellige verhalen Fien, heerlijk om te Lezen! Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active