Eten, winkels & natuur!

De afgelopen paar dagen waren eigenlijk al vrij normaal. De dagen die ik met de jongens doorbreng zijn allemaal redelijk vergelijkbaar, dus dat zal ik niet elke keer uitgebreid opschrijven. Woensdag ging ik met Wieke, een Nederlands meisje dat hier nu een half jaar als au pair zit, naar In 'N Out Burgers en daarna naar de mall in Concord/ Pleasant Hill. De burger vond ik super lekker, verrassend genoeg, waarschijnlijk was dat te danken aan de whiskey-/cocktailsaus die erop zat. Omdat die keten (bijna) alleen in Californië zit, was het natuurlijk een must om daar te eten. Ik heb overigens inmiddels een lijstje gemaakt met typisch Amerikaanse ketens waar ik allemaal een keer gegeten wil hebben aan het eind van het jaar, en die is aardig lang geworden... De mall was ook weer indrukwekkend groot, te beginnen met de parkeerplaats ter grootte van een wijk. Binnen waren er echt gewoon bekende winkels. Abercrombie, Victoria's Secret en meer van zulk soort winkels. Heb ook al een paar winkels gezien die ik in Nederland niet kende, maar waar ik hoogstwaarschijnlijk vaker ga zijn dit jaar (zoals American Eagle Outfitters). Volgens Wieke moest ik ook nodig naar Target, voor alles wat je maar nodig kan hebben eigenlijk. Dus helaas heb ik nog een lijstje met winkels waar ik heen wil en spullen die ik wil kopen (zonnebril, tas, nieuwe sportschoenen)... Dus ik zal volgend weekend maar 's op stap gaan haha.
Op vrijdag vertrokken we rond13:00naar Sea Ranch, uiteindelijk een 3 uur durende rit naar de Northern Californian coast. Het is hier onwijs mooi, alleen kan je dat helaas een groot deel van de dag niet zien door de grote hoeveelheid mist (waar deze regio natuurlijk om bekend staat). Het doet me een beetje denken aan Scandinavië hier. De neef van m'n hostvader is hier ook met z'n vrouw en kind, leuke mensen gelukkig. Ons huis staat op een hei, zeker niet meer dan 50 meter van zee. Het uitzicht is dan ook een stukje gras met daarna een flink stuk zee. Kan hier prima de hele dag gewoon naar buiten kijken. Er lopen ook regelmatig herten door 'de tuin' en op het strand hebben we al zeehonden gezien. Het is wel een verschilletje met Benicia qua temperatuur. In Benicia draag ik een shirt en een korte broek en heb ik het nog best warm. Hier had ik het koud terwijl ik een trui, vest en jack aanhad. Maar áls de zon door de mist komt is het wel erg lekker, dat is alleen nog niet zo veel gebeurd. Het eten is een feestje. Super lekker vlees van de barbecue en fijne Amerikaanse zoetigheid ('Murica!!, zegt m'n hostvader de hele tijd haha). Op vrijdagavond hadden we enorme chocolate chip cookies en zaterdag s'mores! Zondagochtend eieren, bacon en pancakes als ontbijt. Ik ben helemaal ingeburgerd dus! En dat sportschool abonnement komt goed van pas...

Reacties

Reacties

fransje

klinkt allemaal weer goed! heerlijk om te lezen. ????

fransje

die vraagtekentjes waren een smiley....

anne

Hi Fien,

Ik plaats deze reactie omdat jij actief een reisblog bijhoudt en reiservaring hebt. Ik doe onderzoek naar mensen die succesvol een reisblog bijhouden. Hopelijk wil je 5 minuten de tijd nemen om via de onderstaande link een vragenlijst in te vullen. Het is snel gedaan en helpt mij enorm. Ook leuk, omdat je inzicht krijgt in je eigen gedrag en motivatie.

Groetjes,

Anne van Oostveen

Link:
https://nhtv.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_29rn7tp1ga1LwBD

Bart

Ingehamburgerd beter gezegd! ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active