De eerste dagen in Benicia! (& 1 week in de US)

Mijn eerste echte dag bij m'n host family begon goed Amerikaans: met een waffle. We gingen die middag met z'n allen naar de bioscoop om Secret Life of Pets te kijken. Dit was in Walnut Creek, een super leuk stadje "vlakbij" (20 min met de auto ongeveer). We gingen hier lunchen, en wel bij Chipotle. Dit was gelijk een soort van inwijding, want zoals de hostdad het zei: 'Mexican food is like a religion in California'. Na de film ook gelijk voor de eerste keer gereden, naar de supermarkt, die niet eens zo abnormaal groot is. Het rijden in de automaat is gek, maar dat went snel. Waar ik het meeste aan moet wennen zijn de eindeloze stopborden, en de kruispunten waar geldt: wie het eerst komt wie het eerst gaat. Maar ook dat zal niet lang meer duren als ik veel ga rijden. De jongens waren volgens hun ouders erg vervelend vandaag, dus als dit het ergste was gaat het al helemaal goed komen! Ze waren best druk en hadden een paar keer ruzie, maar het was niks heel bijzonders. Ik vind ze hartstikke leuk en heb ze dus blijkbaar vooral vervelend meegemaakt haha.
Op zondag gingen we naar downtown Benicia (wat best klein is maar op zich wel leuk), met de auto zodat ik weer wat kon oefenen. Geluncht met een hotdog... En ik dacht dat ik gezond zou gaan eten zodra ik bij het gezin was haha! Zij zeiden ook dat ze normaal echt niet zo slecht eten, en dat ze na de lunch weer gezond gingen doen. Komt me heel bekend voor, die mindset... Haha. We hebben ook getankt, dus dat was fijn om een keer gedaan te hebben voordat het nodig is. Morgen m'n eerste dag 'on duty'. Ik moet al gelijk kinderen rondrijden, ze hebben wel gevraagd of ik er klaar voor was, maar dat ben ik denk ik wel. Het enige is dat ik geen idee heb welke kant ik op moet en hoe ik moet rijden, maar dat zal nog wel even duren. Lang leve Google maps! Heb ook, op 3 uurtjes preschool na, allebei de jongens thuis om te vermaken. Over 2 weken begint school weer, dus dan heb ik over het algemeen maar 1 kind overdag. Ik ben benieuwd, wordt vast leuk!
Eerste dag on duty. Ik werk standaard van7:30tot4:30, dus dat is erg overzichtelijk. 'S ochtends moest ik een beetje helpen met de jongens laten tandenpoetsen en schoenen aandoen, maar we hadden alle tijd dus ze konden nog gewoon wat spelen enzo. Om8:15ongeveer gingen we naar Eriks preschool, in 'downtown' Benicia, ongeveer 10 minuten rijden. Gelukkig reed de hostvader mee om even te laten zien hoe het werkte en waar het was. Toen hij afgezet was ging ik met Ryan naar het park, the big slide park zoals zij het noemen, om Pokemon go te spelen. Hij is namelijk obsessed door Pokemon, daar heeft ie het de hele dag over haha. Het is hier nu best warm, ongeveer 28 graden en super zonnig de hele dag. Airco in de auto is dus geen overbodige luxe. 'S middags wilden de jongens onder de tuinslang, erg begrijpelijk, en verder hebben ze gewoon gespeeld. Vooral Erik kan super goed alleen spelen, alles wordt gebruikt als lightsaber, met de bijpassende geluidjes. Heel schattig. Toen ik off duty was ging ik voor het eerst hier naar de sportschool. Ook dat is weer een super erge upgrade na fit for free. Het is ten eerste hartstikke rustig en stil, je kan een handdoek van daar gebruiken en de apparaten zijn allemaal ook beter. Als avondeten heb ik bij de supermarkt een salade gemaakt bij de super uitgebreide salad bar!! Ik moest ook nog een telefoonhoesje hebben, want vind het heel eng om met die blote iPhone 6 rond te lopen. Dus daarvoor ging ik naar de dollar store. Dat was de enige winkel op het rijtje van de supermarkt waar ik dacht dat ze het zouden hebben. Helaas was er alleen keus tussen gifgroen of knalroze... Het is roze geworden. Ben nu wel echt white trash, met m'n witte iPhone met roze hoesje, maar we doen het er voorlopig mee. Ik heb ook een afspraak om woensdag met een Nederlandse au pair uit de buurt wat te gaan eten. Zij was bevriend met de vorige au pair hier. Super leuk, want het wordt tijd dat ik vrienden maak haha. Ik heb ook contact met een Slowaaks (ofzo) meisje van m'n trainingsweek in New York, die iets verder weg zit. Maar ik ga waarschijnlijk een keer met haar in San Francisco afspreken. Leuk allemaal, want ik wil natuurlijk wel de deur uit!
Dag 2 was iets moeizamer, de jongens hebben meer dan eens knallende ruzie gehad. Die dan lachend begon en huilend eindigde. Het park was errrg warm, we waren er namelijk rond 2 uur. Vanmiddag ga ik weer naar de sportschool, dat is wel fijne tijd voor mezelf. Aan het rijden ben ik trouwens zo goed als gewend. Van en naar de preschool kan ik zelfs al zonder Google maps, wat met mijn richtingsgevoel nogal een prestatie is. De rest moet nog wel met Google maps, maar aan het verkeer ben ik gewend, aan de auto ben ik gewend (die vind ik zelfs heel fijn), ik kan de jongens hun gordels vastmaken en ik kan rijden met drukke kinderen achterin. Nu nog even m'n Californian rijbewijs halen! Ik ben eigenlijk al redelijk goed aan m'n leven hier gewend, verrassend genoeg. Ik vind het helemaal niet gek om met hun gewoon op de bank tv (olympische spelen) te kijken, of om met de leidsters/juffen van de preschool te praten. Misschien komt de "dip" nog, maar voorlopig gaat het alleen maar beter dan verwacht!

Reacties

Reacties

fransje

haha, ik zit hardop te schateren. Klinkt goed zeg! ah, een witte iPhone 6 met roze hoesje..... when in Rome, do as the Romans. En een klein jongetje, obsessed met Pokémon, waar doet me dat aan denken?

bart

Geen idee mam?

Sanne

Hi!

Is een rijbewijs van de ANWB niet goed genoeg om mee te rijden in the states aangezien je aangeeft een california license te halen?

X Sanne

Fien

Hoi!
Ik rij nu nog steeds op m'n internationale rijbewijs, maar in bepaalde staten (waaronder dus Californië), is het verplicht om het lokale rijbewijs te halen, dus vandaar! Plus het is handig om als id te hebben, want nu moet ik altijd m'n paspoort bij me hebben.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active