Weekend vol trein avonturen

Zaterdag 24 september: super leuke dag! We hadden kaartjes voor de wedstrijd de Oakland A's tegen de Texas Rangers om 1 uur. We moesten daar met de Bart (trein) naartoe, we moesten overstappen maar er waren gelukkig genoeg mensen met A's petten en shirts die we konden volgen. Oh, het was die dag in Benicia trouwens ruim 30 graden, dus dat beloofde wat voor in het stadion haha. In de trein hebben we echt een bizar gesprek met Amerikanen gehad. Het begon doordat een man mij aansprak 'because he just had to tell this girl who she looked like'. Ehh oké. Hij vond dus blijkbaar dat ik Dorothy van The Wizard of Oz lijk en betrok gelijk de hele trein erbij (don't you think she looks like Dorothy?!). Die andere mensen vonden het gelukkig ook een beetje ongemakkelijk. Als het nou daarbij was gebleven... maar nee, dat was pas het begin. Hij vroeg of we die film hadden gezien, wat ik niet had, waarop ie vroeg of we die film (en volgens mij Amerikaanse films in het algemeen) niet kunnen zien in Europa!! Alsof het een of ander 19e eeuws gat is ofzo. Toen hij vroeg waar we vandaan kwamen gingen andere mensen zich er ook mee bemoeien. 'Oh the Netherlands, how many people live there? Half a million? A hundred thousand?' Echt bizar hahaha. Toen kwam de Holland/Netherlands kwestie op, wat natuurlijk best moeilijk uit te leggen is, waarop iemand vroeg of het niet-Holland deel van Nederland Denemarken was! Hoe kom je erbij?! Hahaha het was echt heeel erg raar allemaal. Gelukkig kwamen we toen bij het overstap station, dus konden we verder weg van hun gaan zitten haha!

De wedstrijd was, zoals verwacht, warm. We hadden kaartjes van 5 dollar, want ja wij zijn ook maar arme au pairs, dus we verwachtten niet zoveel van onze plekken. We zaten in de bovenste ring in center field, maar konden het super goed zien! We waren iets te laat omdat we de plekken niet konden vinden haha, maar toen we 5 minuten zaten sloegen de Rangers al een homerun! Dus nou ja, jammer dat het de A's niet waren maar toch leuk om te zien, plus dat gebeurde natuurlijk vlak onder ons. De A's bakten er trouwens sowieso niks van, en het stadion was halfleeg, maar desondanks was het toch super leuk! Wil nu heel graag naar een Giants wedstrijd, want dat is allemaal nog groter en beter natuurlijk. In de 6e inning moesten we toch echt op zoek naar een hot dog, en we moesten even de zon uit want we zaten weg te smelten. De prijzen van eten en drinken zijn echt abnormaal in het stadion. Een gewone beker drinken kost $5! Wij hadden allemaal de souvenir cup genomen ($7....) want ja dat is veel te leuk. Helaas hadden ze in de merchandise winkels in het stadion niet het shirt dat ik op internet had gezien en wilde kopen, dus die ga ik dan nog maar bestellen. Na de wedstrijd kwamen we uit bij de uitgang die tegenover de ingang van het Golden State Warriors stadion zat, en liet daar nou net een sale in de fanshop zijn... Dus ja ik ging naar een A's wedstrijd en kwam thuis met een warriors t-shirt. Ook leuk! Haha. Mijn zwak voor souvenirs wordt hier trouwens echt pijnlijk duidelijk hahaha!

'S avonds gingen we in Walnut Creek nog naar Bridget Jones's Baby. Echt super leuk!

Vanaf 7 oktober heb ik 4 dagen vrij, dus dan hebben we een trip naar Arizona/Utah gepland! We vliegen op vrijdagochtend om 6am naar Phoenix, en dan gaan we die dagen naar Monument Valley, Bryce Canyon en Grand Canyon! We hebben alles nu geboekt en ik heb er zooo veel zin in!

Op zondag gingen we naar Picnic in the Presidio. Een soort van foodtruck festival in een park vlakbij de golden gate bridge. Het was weer echt een super warme dag, 36 graden in Benicia. In San Francisco was het iets minder warm, maar in de stad voelde het natuurlijk nog veel heter. De stad is wel echt nog zoveel mooier met een blauwe lucht! Alle schaduwplekken in dat park waren ook echt druk bezet hahaha. Maar wel super leuk, hele relaxte sfeer en lekker eten! De trein ernaartoe was ook weer een avontuur.... nog erger dan op zaterdag. Er was blijkbaar een 'bondage fair' in de stad, waardoor de trein bomvol zat met halfnaakte mensen.. Wij waren dus absoluut niet op ons gemak, en het is een rit van ongeveer 50 minuten hahaha. En om het nog erger te maken moesten wij er eerder uit dan zij. Daardoor moesten wij ons tussen hun allemaal doorwurmen om naar de deur te komen. Wat een verschrikking!! Op de terugweg zaten we naast een man die telkens opnieuw dezelfde 2 zinnen van, ik denk zijn eigen, lied aan het oefenen was. Op vol volume. Never a dull moment in de BART in ieder geval! Hahahaha

fransje

Die souvenirliefde komt me bekend voor. Leuke uitjes moeten altijd afgesloten worden met een bezoek aan 'het winkeltje'. Dat hoort gewoon zo ;)

Sjef Bouwmeester

Honkbal, mooie steden, prachtige natuur en mafketels.
Je bent echt in Amerika!!

Carlie

Ha Fien, je raakt al helemaal ingeburgerd zo te lezen, Super leuke uitjes en ervaringen. Die Amerikanen zijn echte wereldburgers, ahum.....met al die rare vragen. Ach jij weet wel beter.
Heel veel plezier op je trip naar de volgende mooie bestemming.

fransje

trouwens, die Dorothy (1939) die die meneer bedoelde is de jonge Judy Garland en dat was wel echt een heel beautifulle mevrouw. Dus je kunt het slechter treffen, qua vergelijking!